مقالات مقالات .

مقالات

نکات مربوط به سرویس و نگهداری دستگاه بلوک زن

2- ممکن است فضایی که در آن کار می کنید، آب و هوای سردی داشته باشد بنابراین همواره به دمای محیط توجه داشته باشید. بهتر است زمانی که دمای محیط کمتر از 5 درجه سانتی گراد است از انجام فرایند بلوک زنی در محیط باز خودداری کنید. اگر احتمال یخ زدن دستگاه وجود دارد، از ضد یخ استفاده و دستگاه را به خوبی عایق بندی کنید. بعد از پایان کار هم کلیه مایعات هیدرولیک دستگاه را خارج نمایید.
3- در فصول گرم سال که دمای هوا بیش از 25 درجه سانتیگراد است، اقدامات لازم را برای خنک کردن دستگاه انجام دهید. با کاهش حرارت دستگاه، عملکرد آن بهبود می یابد.
4- عملیات مراقبت از دستگاه را 5-4 ساعت پس از اتمام کار شروع کنید.
5- برای اینکه دستگاه آسیبی نبیند، در زمان خالی بودن قالب ها از حالت ویبره استفاده نکنید.
6- اگر کار شما با دستگاه بلوک زنی به پایان رسیده است، حتما قالب ها را تمیز کنید. دقت داشته باشید که نباید هیچ گونه موادی در قالب ها باقی بمانند.
7- یکی از نکاتی که ممکن است برخی از افراد رعایت نکنند این است که در زمان استفاده از دستگاه بلوک زن، باید آن را بر روی سطحی صاف قرار دهند. در این صورت، بلوک های تولید شده، کیفیت و شکل مناسبی خواهند داشت.
8- همواره باید توجه داشته باشید که الکتروموتور در معرض رطوبت و نوسانات برق قرار نگیرد. در غیر این صورت آسیب می بیند.
9- از وارد کردن فشار بیش از اندازه به سمبه دستگاه خودداری کنید. چون ممکن است بشکند.
10- روغن کاری ریل و سمبه دستگاه را به صورت منظم انجام دهید. روان کاری دقیق و به موقع دستگاه بر روی عملکرد آن اثر مثبت دارد. تعویض دوره ای روغن هیدرولیک و واسکازین دستگاه را فراموش نکنید.
11- نکته ی دیگر مربوط به قالب دستگاه می باشد. بهتر است پس از اینکه 1 میلیون بلوک تولید کردید، قالب دستگاه را عوض کنید.
12- برای کار با دستگاه بلوک زنی از افراد با تجربه استفاده نمایید.
13- از قطعات مکانیکی دستگاه بلوک زنی در شرایط مناسبی نگهداری کنید. به این ترتیب، کارایی و طول عمر دستگاه افزایش پیدا می کند.

قیمت دستگاه بلوک زنی
قیمت دستگاه بلوک زنی عدد ثابتی نیست و به عوامل مختلفی مانند نوع دستگاه، وجود یا عدم وجود باکت، تعداد موتور، تعداد قالب، مواد به کار رفته در بدنه، چند کاره بودن دستگاه، برند، شرکت تولید کننده و ... بستگی دارد. دستگاه هایی که به صورت اتوماتیک کار می کنند، نسبت به سایر مدل ها قیمت بالاتری دارند. در واقع، تکنولوژی مورد استفاده در دستگاه بر روی قیمت آن تاثیر می گذارد. علاوه بر این، هر چقدر موادی که در ساخت بدنه دستگاه به کار رفته اند، کیفیت بهتر و مقاومت بالاتری داشته باشند، قیمت دستگاه بلوک زنی بیشتر می شود. تعداد قالب در مدل های مختلف دستگاه بلوک زنی متفاوت است. هر چقدر این عدد بزرگتر باشد، قیمت دستگاه هم گران تر می شود. یعنی قیمت دستگاه بلوک زن اتوماتیک سیلودار 22 قالبه بیشتر از بلوک زن اتوماتیک سیلودار 12 قالبه است. برای استعلام قیمت بلوک زن با ما در ارتباط باشید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۲۵:۵۰ توسط:admin موضوع: نظرات (0)